KURZ: Základy krizové komunikace a "conflict management" pro strážníky.
KURZ: Základy krizové komunikace a "conflict management".
Jednodenní kurz zaměřený na základy krizové komunikace a komunikaci v konfliktu pro strážníky. Kurz je veden formou výkladu s prezentací, videi a nácviku.
K obsahu:
Jedná se o základy krizové komunikace.
Tedy navázání kontaktu v krizových, zvlášť vypjatých situacích, za nebezpečných okolností a s osobou, která svým jednáním ohrožuje sebe nebo ostatní. Ne vždy je totiž možné a hlavně účelné použít okamžitě sílu, byť nám to zákon dovoluje. Pokusit se nejprve s osobou, proti které zakročujeme, promluvit je často velmi přínosné a mnoho situací lze dokonce vyřešit bez použití síly a rizika zranění na obou stranách. Jedná se především o komunikaci s osobou hrozící sebevraždou. Povíme si také něco o tom, jak komunikovat s osobou agresivní nebo vyhrožující agresivním jednáním pod vlivem návykových látek nebo duševně narušenou. Cílem krizové komunikace je především zklidnit a stabilizovat situaci, získávat informace, případně vést krizovou komunikaci do příjezdu vyjednavače PČR a vyřešit situaci bez použití síly. Školení se skládá ze dvou hlavních částí: organizace a bezpečnost na místě mimořádné události a samotných základů krizové komunikace. Vše v souladu s metodikou a postupy PČR.
Na kurzu si také povíme něco o tom, jak funguje náš mozek ve stresu a v komunikaci v konfliktu. Jaké faktory nejčastěji způsobují konflikty při policejním jednání, jak s tím můžeme pracovat v praxi. Jak můžeme reagovat na provokaci. Co se nám hodí z asertivity. A jak v komunikaci používat "taktické" prosím.
Z čeho kurz vychází:
Obsah kurzu vychází z vlastní
praxe strážníka a později instruktora. Kontinuálního studia zadokumentovaných
zákroků a konfliktů. Absolvovaných školení od vyjednavačů a velitelů PČR.
Z absolvovaných kurzů krizové intervence a asertivity. Z odborných
publikací jako např. policejní psychologie.
Proč kurz absolvovat:
Komunikace je to, co při práci používáme nejčastěji.
Zvyšující se nároky na profesionalitu bezpečnostních složek. S ohledem na korektnost a schopnost "zůstat v klidu" i ve vyhrocených situacích. Na to navazující pořizování záznamů a sdílení na sociálních sítích. Chceme naši práci prezentovat. Věřím, že zlepšení komunikace povede i k lepší prezentaci MP.
V odborných kruzích se mluví o tom, že mezi lidmi přibývá psychických potíží. A to nejen mezi dospělými, ale také mezi dětmi a mladistvými. Pravděpodobně také vlivem událostí posledních let, jako pandemie, válečné konflikty a na to navazující ekonomické problémy. Můžeme tedy předpokládat více komunikačně náročných situací.
Nárůst pokusů sebevražd.
Přestože tato problematika nepatří mezi naše (MP) hlavní činnosti, stává se, že i strážníci jsou první na místě. A naváží jako první kontakt s osobou demonstrující úmysl spáchat sebevraždu. Považuji za důležité, aby i strážníci znali základní pravidla a doporučení pro tyto případy. A dokázali i v takto emočně náročné situaci dobře komunikovat, např. do příjezdu vyjednavače PČR.